REKLÁMDEKORÁCIÓS MAGAZIN HÍRLEVELE
2013.06.20.
Mindent a taxidekorációról – szublimációs tippek – Fespa előzetes

Kedves Olvasónk!

Megjelent a Sign&Display magazin 2013. évi nyári száma. Mivel hamarosan elkezdődik a szabadságolási szezon, nagyon sok érdekes témát gyűjtöttünk össze, hogy értékes szakmai információkkal járuljunk hozzá az Ön aktív pihenéséhez!

És ha már olvasás: tudta Ön, hogy a látásunk adja a környezetünkről az információk 70-80%-át, így természetes, hogy csak nagyon nehezen tudjuk elképzelni, miként lehet a kép, a látvány, azaz a látás nélkül létezni. Az akadálymentesítés a mozgáskorlátozottak közlekedésén kívül a közérdekű információk Braille írással való megjelenítésére is vonatkozik. A mindennapi tapasztalat szerint több olyan gyártó készít Braille-írással ellátott táblákat – különböző technikával – amelyek nincsenek leellenőrizve, ezáltal hibás és nehezen értelmezhető karakter-összetételeket alkalmaznak. A Braille írásjelek elkészítéséről kértünk információkat egy gyártó és egy, a jelöléshez kellő eszközöket, megoldásokat értékesítő cég munkatársaitól.

Előző lapszámunkban elkezdett szublimációs piaci körképünk folytatásaként a magyarországi textilnyomó szakma három képviselőjét kérdeztük a szublimációs eljárás előnyeiről, az újonnan nyíló piaci lehetőségekről, illetve az ajánlott alapanyagokról.

A hazai sign szakma számára az idei év eseménye, miszerint a Fővárosi Közgyűlés elfogadta a taxirendeletet, melynek értelmében egységes arculat, magasabb színvonal és fix tarifa bevezetésére kötelezi a Budapesten működő taxitársaságokat. A reklám- és járműdekorációs szakmának természetesen az egységes arculat az érdekes, hiszen a fóliával bevonás versenyképesebb a fényezésnél. A rendelet szeptember elsején lép hatályba, reméljük addig a nyitott kérdések is lezárulnak. Piaci szereplőkkel beszéltünk a lehetőségekről. Három cikkben foglaljuk össze az eseményeket, az első az általános tudnivalókról szól, a második és harmadik pedig két kereskedő cég bemutatójáról, illetve szakmai tanácsairól.

Számos kutatás foglalkozik azzal a kérdéssel - a pos (point of sales) kommunikáció hatékonyságát vizsgálva - hogyan reagálnak a vásárlók, ha túl sok eladáshelyi üzenettel szembesülnek. A témához közvetetten kapcsolódva két hazai display/pos gyártó cég munkatársától is kértünk interjút. Elsősorban arról kérdeztük őket, hogyan ragadható meg a vásárlói figyelem, legyen szó akár papírdisplayekről, vagy éppen polccímkékről.

Magazinunk 12 éves történetében most először kínálkozott lehetőség egy korábban kipróbált plakátnyomtató újbóli tesztelésére. Arra voltunk kíváncsiak, hogyan teljesít egy ötéves UV nyomtató napi rendszerességű felhasználás, azaz termelési körülmények között. Mennyire marad versenyképes egy printer egy olyan piacon, ahol az öt év töredéke alatt is rengeteg innováció születik. AGFA Anapurna M tesztünkből kiderült az is, ha bizonyos projektekhez lassúnak bizonyul a nyomtatónk, miért van az, hogy mégsem tudunk megválni tőle.

Lapunk komoly hangsúlyt fektet arra, hogy a mértékadó külföldi szakmai kiállításokról első kézből informáljuk olvasóinkat az iparágukat érintő legfontosabb fejleményekről. E törekvésünk eredményeként az év elején beszámoltunk az ISE amszterdami vásárról. Aktuális lapszámunkban a prágai Reklama kiállításról tudósítunk, amely május 14-16 között került megrendezésre. Érdekes rendezvény-beszámolóra őszi lapszámunkban is számíthat, hiszen június 25-29 között munkatársunk a Fespa londoni seregszemléjén vesz majd részt személyesen.

Persze minden témára most nem áll módunkban kitérni, de nyári lapszámunk szintén feldolgozza a ragasztástechnikai és a LED iparág fontos aktuális kérdéseit. Részt vettünk a Roland PRO4 készülékének bemutatóján és máris érdekes technikai részletekkel szolgálunk az új készülékről. Illetve ellátogattunk a Nyomdaker szakmai napjára és a hazai Mutoh forgalmazó Eurojet rendezvényére is, melyekről szintén részletesen beszámolunk lapunkban.

További részletekért kattintson címlapunkra!

 Jó olvasást és kellemes nyarat kívánunk!

 

OKI színes multifunkciós nyomtatók

A környezetvédelmi világnap alkalmából bemutatkoznak az OKI legújabb, MC700 sorozatának tagjai, amelyek a LED-technológiának, a hatékony energiafelhasználásnak és a felügyeleti funkcióknak köszönhetően a leginkább környezetbarát nyomtatók közé tartoznak.

A nyílt platformmal rendelkező multifunkciós készülékek rugalmasan integrálhatók bármely vállalat informatikai rendszerébe, ezáltal növelik a dokumentumkezelési folyamatok hatékonyságát.

Az OKI Magyarországon is bevezette új, színes multifunkciós termékcsaládját, az MC700 sorozatot, amelyet a nagyobb munkacsoportok igényeinek kiszolgálására terveztek.

Az új készülékek nyílt platformmal kerülnek forgalomba, amely lehetővé teszi a felhasználói felület egy részének testreszabását annak érdekében, hogy a dokumentumkezelési feladatok minél jobban illeszkedjenek a szervezeti infrastruktúrába.

Várt felett a kisker forgalom

A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdai közlése szerint áprilisban 3,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom volumene az egy évvel korábbihoz képest. Ezt meghaladó mértékű növekedés utoljára 2006 szeptemberében volt – emelte ki Suppan Gergely, a Takarékbank senior elemzője, hozzátéve, hogy az előzetes becslés alapján a kiskereskedelmi értékesítések 5 százalékot meghaladó mértékben múlhatták felül az előző havi eladási szintet.

A szakember szerint a javuló kiskereskedelmi forgalmat előrevetítette a nagyot javuló fogyasztói bizalom, a vártnál dinamikusabban növekvő foglalkoztatás, valamint a 38 éves inflációs mélypont miatt megugró reálbérek. A rendkívül kedvező havi teljesítmény azonban feltehetően a márciusi télies időjárásnak is köszönhető, amely megakadályozhatta a vásárlásokat és az üzemanyagforgalmat is. Így az áprilisi részben a márciusi gyenge kiskereskedelmi adatok korrekciója lehet.           

PVC mentes fólia a 3M-től

Megérkezett a 3M nyomtatható fóliák új generációja, melynek célja, hogy megváltoztassa az iparágat.

Az új, sokoldalú 3M Envision 3D nyomtatható fóliasorozat nemcsak azzal tűnik ki, hogy non-PVC, hanem áttöri a korlátokat egyedülálló teljesítményével – felülmúlja még a nagy sikerű 3M IJ170Cv3 és IJ380 típusokat valamint a 8518-as és 8580-as védőlaminátumokat is. Felhasználási területek: többek között falfelületek, járművek, teherautók, lakóautók, hajók és különböző textúrált felületek.

A PVC mentes fólia 50%-kal gyorsabban applikálható textúrált felületekre, 150%-kal nyújtható, mégsem fog visszajönni a felületről, kiváló fény és nyomtatási minőséggel rendelkezik, jól ellenáll a simító karcolásának, könnyen és gyorsan eltávolítható, jól ellenáll az UV sugaraknak, a magas hőmérsékletnek és a nedvességnek.

Mobilra megy a nyomdaipar

A romló piaci viszonyok ellenére nem kell temetni a magyar dokumentumkezelési szektort.

A darabszámok csökkenése, a használt gépek felülreprezentáltsága az új beszerzések ellenében, illetve a nem eredeti kellékanyagok iránti fokozódó kereslet valós problémákat jelentenek, ugyanakkor új fejlődési irányok is mutatkoznak.

A vállalatok egyre inkább a mobil eszközökre és a felhőalapú megoldásokra alapozzák üzleti folyamataikat, ezért a Xerox dokumentumkezelési megoldásai is ezt a trendet követik – hangzott el a cég sajtótájékoztatóján.

A Xerox Magyarország olyan, hozzáadott értéket képviselő informatikai, és elsősorban mobil eszközökre fókuszáló fejlesztésekbe invesztál, amelyek már rövidtávon is segítik a vállalkozásokat irodatechnikai költségeik optimalizálásában.

www.magyarsign.hu
A Hírlevelet a BTLNews Kft. küldte el Önnek, mivel e-mail címe szerepel honlapunk regisztrált felhasználói között. Ha nem szeretne több üzenetet kapni kattintson ide!