www.magyarsign.hu - Sign Reklámdekorációs Magazin
Integrated Systems Europe 2017
Reklámdekorációs linkajánló
Vissza a főoldalra








KKV-K:arculaton spórolnak

Egy friss, a Magyar Formatervezési Tanács felkérésére elvégzett kutatás arra kereste a választ, hogy létezik-e dizájnszemléletű üzleti gondolkodás a hazai kis- és középvállalkozások körében.

A felmérést a Medián Piackutató Intézet végezte szeptemberben, 200 működő, hazai KKV megkérdezésével. A felmérés főként arra irányult, hogy egy-egy vállalat sikerességében mekkora szerepet játszik a dizájn. A hazai kis- és középvállalkozásokon belül a döntéseket előkészítő alkalmazottak és a középvezetők arról számoltak be, hogy meg vannak győződve a formatervezés jelentőségéről.

A vállalkozást irányító menedzserek azonban szkeptikusabbak, jellemzően olyan értéknek tekintik a dizájnt, amelyre a válság idején nem lehet költeni. A valóság azonban az, hogy nagyobb eséllyel lesz sikeres egy portéka a fogyasztók körében, ha dizájntöbblettel bír. A kérdésre átlagban öt pontot adtak a válaszadók egy tízes skálán, de a válság előtt alakult középvállalkozások erre magasabb értékkel válaszoltak.

Mindez azt mutatja a jelentés szerint, hogy egy nehezebb időszakot túlélt cég már látja, hogy üzleti szempontból döntő jelentősége lehet a dizájn tudatos alkalmazásának, s ez a versenytársakhoz képest is előnyt jelenthet.

A felmérésben vizsgált három dizájnelem - névjegykártya, logo, honlap - illetve a teljes arculat közül a cégek 94 százalékában használnak legalább egyet, azonban csak 53 százalékuk tervezteti ezeket az elemeket szakember közreműködésével. „Ez utóbbi értéknél legalább 75 százalékot kellene elérnünk, ha az Európai Design Management-Díjban tapasztalt osztrák, portugál vagy cseh jelenléthez szeretnénk közelíteni.

Az a tapasztalat, hogy dizájnra fordított összeg, akár 12-18 hónap alatt, a teljes technológiára fordított költségekkel együtt megtérül” – mondja Dr. Bendzsel Miklós, a Magyar Formatervezési Tanács elnöke és az Európai Design Vezetőtestület tagja. Ezzel szemben a most vizsgált vállalatok csak közel negyede vélte úgy, hogy a dizájnra fordított költségek valóban megtérülnek rövidtávon.

(forrás: Kreatív Online)



Oldal nyomtatása
reklámdekoráció hírek
Ugrás a lap tetejére