www.magyarsign.hu - Sign Reklámdekorációs Magazin
Integrated Systems Europe 2017
Reklámdekorációs linkajánló
Vissza a főoldalra








Az önállósodás közepén járunk

A Magyar Reklámszövetség Digital Signage tagozatvezetőjével, Csizmadia Attilával készített interjúnkban arra voltunk kíváncsiak, hogyan halad az üzletág talpraállása a három éve elszenvedett sokk után.

Néhány napja jelent meg az MRSZ hivatalos becslése a tavalyi reklámköltésekkel kapcsolatban. Első alkalommal kategorizálták az ambient reklámokat (ide sorolva a digial out of home médiumokat is), amelyek 2,55 milliárd forintot tettek hozzá a reklámpiac teljesítményéhez. Elégedett?

– Inkább azt mondanám optimista vagyok. Mindenképp örömteli, hogy a digital signage eszközök részesei lettek az MRSZ reklámpiaci felmérésének. Bizonyos szempontból határterületeken mozgunk, hiszen egyik felhasználás szerint közterületi kommunikációs, másképp üzemeltetve alternatív reklámfelületről van szó a digital signage esetében. A fejlődési folyamat remélhetőleg önállósodással zárul, de jelenleg ez még nem időszerű.

Hogyan lesz olyan módon keresett eszköz a digital signage, mint számos más országban?

– A digital signage megoldások népszerűségében valóban jelentősek a különbségek, ha nyugat-európai példákat is megismerünk. Az okok a gazdasági válságidőszak előtti évekre vezethetők vissza. A magyar DS piac 2003-ban vált életképessé, ekkor épültek ki a hálózatok és állt rendelkezésre a technológiai háttér. 2007 környékén lendületet kapott az üzletág, a digital signage-ban érdekelt cégek gombamód szaporodtak, úgy tűnt sikertörténet előtt állunk. Új médiafelületről lévén szó, a 2008-as reklámpiaci büdzsévágások viszont első körben érintették az akkor még egyáltalán nem, vagy csak keveset bizonyított DS piacot. Igazi mészárlás történt, sok cég padlóra, illetve túlélőüzemmódba került, még fejlesztésekre sem jutott forrás. Nyugat-Európában viszont az eszközök terjedése már korábban megindult, a folyamatot nem tudta megtörni a válság olyan mértékben, mint itthon.

(a teljes interjú a májusi Sign magazinban olvasható)



Oldal nyomtatása
reklámdekoráció hírek
Ugrás a lap tetejére